11 ago. 2010

Slovenia - World Cup 2010 - Thank you Rok Gracer

Flag-Map of Slovenia (cc)
Let's continue with the World Cup 2010 issues:
Rok, my friend sent me the stamp who was issued by his country, Slovenia. If I'm not wrong, this is the first time I received a letter from Slovenia. 
Making a fast research about his country I saw it is a small country like Panamá and has a population of 2.06 millions. We have 1 millions more people, in fact we are 3.3 millions of habitants.




Julian Alps (cc)
 Slovenia have beautiful places who I like to know in person one day. Just see the Julian Alps in the above picture.... amazing!!!!!




Lets talk about the issue for the World Cup 2010: It was a pane of 4 stamps showing two sports: football soccer and basketball. Like you see in the picture I only have the stamps for the football soccer, because it was my main goal.

Thank you very much Rok for everything!!!!

Slovenia World Cup Stamps

Continuemos con las estampillas para el mundial 2010:


Mi amigo Rok me envió las estampillas conmemorativas de su país Eslovenia. Es la primera ves que recibo una carta de este país lo que me llevó a hacer una investigación rápida sobre el mismo. Encontré que es un país pequeño de 20,273 km², más pequeño que Panamá que tiene 75.517 km². Tienen 2 millones de habitantes contra los 3.3 que tenemos en mi país.
Asi como Panamá, Eslovenia tiene lindos lugares que espero poder visitar algún día.


Como han visto en la imagen anterior, Eslovenia dedico dos estampillas al mundial 2010 en un panel de 4 estampillas. Las otras dos muestran escenas de baloncesto y por lo tanto no quize conseguirlas pues mi interes principal eran los dos sellos que pueden observar.



Muchas gracias Rok por tu generosidad!!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario